28 Mayıs 2015 Perşembe

Dostoyevski şarkıları: “Tanrı yoksa, ben Tanrı’yım!”

“Hayat acıdır, hayat korkudur ve insan mutsuzdur. Hayat acı ve korkudan ibarettir. İnsan hayatı sever çünkü acıyı ve korkuyu sever. İşler bu şekilde yürür. Acı ve korku karşılığında ona bir hayat verilmiştir, düzen böyledir.”

“Fakat anlıyor musun, insanın ona bahşedilen mutlulukla eşit oranda ve tam olarak aynı şekilde yaşayabileceği bir mutsuzluğa da ihtiyacı olduğunu anlıyor musun?

“Tanrı yoksa, ben Tanrı’yım.”

Alıntılar, Fyodor Dostoyevski‘nin Ecinniler‘indeki farklı siyasi görüşlerden karakterlerin ağızlarından dökülen cümleler. Şu sıralar Ecinniler’e dalmış durumdayım ya okuyorum ya. Bitince yazarın alçakgönüllü novellası Öteki bekliyor beni. Sonrasını kestiremiyorum. Tek bildiğim, Dosto’dan çıkışın kolay olmadığı.

Aşağıda Iggy Pop, The Go-Betweens, Frank Turner, Cursive, Belle and Sebastian, Adam Green, Dandy Warhols, Fun Lovin’ Criminals gibi topluluk ve müzisyenlerin şarkılarından küçük bir derleme bulacaksınız. Açıkçası şarkılar doğrudan Dostoyevski’yi anlatmıyor, bunun yerine onun dünyasına, romanlarına, şahsiyetine irili ufaklı göndermeler içeriyorlar… “İçinden Dostoyevski geçen şarkılar” da denebilir. Birkaç tanesi gerçekten çok güzel. Tavsiye ederim.

Gülenay Börekçi

dostoyevski sarkilari egoistokur gulenay borekci 1


Tagged
Different Themes
Written by Lovely

Aenean quis feugiat elit. Quisque ultricies sollicitudin ante ut venenatis. Nulla dapibus placerat faucibus. Aenean quis leo non neque ultrices scelerisque. Nullam nec vulputate velit. Etiam fermentum turpis at magna tristique interdum.

0 yorum